Nabór na asystenta rodziny
Informacja o wynikach naboru
na wolne stanowisko – ASYSTENT RODZINY w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzylesiu
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzylesiu informuje, że na podstawie art.15 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j Dz.U z 2019r. poz.1282) na stanowisko – Asystent Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzylesiu przyjęta została oferta
Pani Joanny Oleksy, zam. Bystrzyca Kłodzka
Uzasadnienie
Wybrana kandydatura spełnia wszystkie wymagania wyszczególnione w ogłoszeniu o naborze, w związku z powyższym postępowanie konkursowe zostało rozstrzygnięte.
Kierownik OPS w Międzylesiu
Agnieszka Łąk
Międzylesie, dnia 29 listopada 2021r.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ogłoszenie o naborze pracownika na stanowisko
ASYSTENT RODZINY
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzylesiu z siedzibą przy
ul. Kolejowej 3, 57-530 Międzylesie,
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko
asystent rodziny.
Miejsce pracy:
- Praca na terenie miasta i gminy Międzylesie,
Planowany termin zatrudnienia: grudzień 2021r.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U z 2017r. poz.697 ze zmianami) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; - prawo jazdy kat. B.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przepisów o ochronie danych osobowych,
- obsługa komputera,
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
- łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
- znajomość środowiska lokalnego oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
- samodzielność w działaniu oraz umiejętność podejmowania decyzji,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na stres,
- odpowiedzialność,
- kreatywność,
- rzetelność,
- systematyczność.
Ponadto asystentem rodziny może zostać osoba która:
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do
niej wynika z tytułu egzekucyjnego; - nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
Do zadań asystenta rodziny należeć będzie:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy
zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej - udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; - udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu
kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności
psychospołecznych; - udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach
psychoedukacyjnych; - podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia
bezpieczeństwa dzieci i rodzin; - prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi
organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; - współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, lub innymi
podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagane dokumenty:
- podpisany odręcznie list motywacyjny
- życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1 do ogłoszenia);
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów i szkoleń (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (podpisane odręcznie);
- podpisane odręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu,
- podpisane odręcznie oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane odręcznie oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- podpisane odręcznie oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną RODO,
- podpisana odręcznie zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- podpisane odręcznie oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,
- podpisane odręcznie oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
Warunki zatrudnienia:
- Praca asystenta rodziny wykonywana będzie w ramach stosunku pracy (pełny etat-
40 godzin tygodniowo) w systemie zadaniowego czasu pracy - Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków
pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także
wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego,
pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć
w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez OPS w Międzylesiu.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Osoby zainteresowane naborem proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych u Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 3, 57-530 Międzylesie lub przesłanie pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ASYSTENT RODZINY”, w terminie do dnia 25 listopada 2021r. roku do godz. 15.00.
- Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzylesiu po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
- Kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę składającą dokumenty.
Inne informacje związane z naborem na stanowisko:
- Każdy dokument składający się na treść oferty, w którym wymagany jest podpis oferenta, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty.
- Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzylesiu zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 74 81 26 638.
- Otwarcie kopert nastąpi dnia 26 listopada 2021r. o godz.10.00
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko pracy oraz informacja o wyniku naboru będzie umieszczone na stronie internetowej OPS www.miedzylesie.naszops.pl oraz Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.ops.miedzylesie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzylesiu .
- Kandydaci nie spełniający warunków nie będą o tym informowani.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez kandydatów w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników naboru, po tym terminie zostaną zniszczone.
- Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru, o czym zostaną poinformowane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W przypadku spełnienia wymagań formalnych przez co najmniej 10 kandydatów, dalsze postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w dwóch etapach:
- I etap – sprawdzian wiedzy ogólnej i specjalistycznej z zakresu zadań związanych ze stanowiskiem, który zostanie przeprowadzony w formie testu pisemnego;
- II etap – rozmowa kwalifikacyjna w ramach której oceniane będą posiadane przez kandydata predyspozycje, kwalifikacje i umiejętności, w tym posiadane wykształcenie oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzylesiu
Agnieszka Łąk
Międzylesie, dnia 18 października 2021 roku.